SAMSUN,ORDU,AMASYA,ÇORUM,SİNOP BAFRA Elektrikçiler Oda Başkanlarından Tepki

SAMSUN,ORDU,AMASYA,ÇORUM,SİNOP BAFRA Elektrikçiler Oda Başkanlarından Tepki
Yayınlama: 03.10.2024
A+
A-

SAMSUN,ORDU,AMASYA,ÇORUM,SİNOP BAFRA Elektrikçiler Oda Başkanlarından Tepki

 

SAMSUN,ORDU,AMASYA,ÇORUM,SİNOP BAFRA Oda Başkanların ortak 
Yapmış Oldukları Basın açıklaması bulunuldu.

Samsun, Ordu, Amasya, Çorum, Sinop ve Bafra Elektriçiler ve Elektironikçiler Odası Başkanlarının Samsun Yepaş önünde basın açıklamasında bulundu.

Basın toplantımıza katılan bütün değerli arkadaşlarımı en içten sevgi ve saygılarımla selamlıyorum diyerek başladı.

Yedaşın özelleştirilmesinden sonra , işlerin daha hızlı ve vatandaşların elektriğe daha kolay ulaşabilmesi düşünülürken, hem vatandaşlarımız açısından hem de biz yetkili elektrikçiler açısından süreçler daha da uzadı, daha da zorlaştı, içinden çıkılmaz bir hal aldı.

Herhangi bir uygulama değişikliğine gitmeden önce , tüm odalarımız ile ile istişare edilerek, ortak kararlar alınarak uygulamalara geçilmesini talep ediyoruz.

Teknik konular hususunda ortak karar alınmadan ve geçiş süreci verilmeden metazori dayatmalar yapılmasını istemiyoruz.

2–13.09.2024 tarihinden önce sözleşmesi imzalanmış, tüm başvuruların Bağlantı hattı projelerinin YEDAŞ tarafından yapılmasını istiyoruz.

2-Vatandaşlarımız tarafından bağlantı hattının, Yedaş tarafından yapılmasının tercih edilmesi durumunda ; Yedaşa bağlantı bedeli ödenen başvuruların bağlantı hattı projelerinin yönetmeliğe uygun olarak Yedaş tarafından yapılmasını istiyoruz.
5-Sisteme giriş yaptıktan sonra , gün içinde sürekli sistem üzerinden tarafımıza doğrulama kodu mesajı gelmektedir.

 

Bu uygulamanın eskisi gibi , günde sadece 1 kez sisteme giriş esnasında istenmesini talep ediyoruz. Yeni uygulama da, gerek oda daki işlerimize ve gerekse elektrikçi üyelerimize çok büyük külfet olmaktadır.

 

6-Ön kabul ve geçici kabul süreçlerinde ivedi olarak E imzaya geçilerek, onay süreçlerinin zaman açısından kısatılmasını istiyoruz.Ön kabul ve geçici kabul süreçleri çok uzun sürüyor ve vatandaşlarımız ile kendimizden kaynaklanmayan sebeplerden dolayı sorun yaşıyoruz.

 

7-Süreci tamamlanmış başvuruların, kolon bağlantılarının yapılıp , yapılmadığını sistem üzerinden görmek istiyoruz.
8-Tesisat kontrol randevuları , zaman zaman gece 11 ve 12 den sonra gelmektedir.

 

Bu randevuların mesajlarının, mesai saati içinde verilmesini istiyoruz. Mesai saatleri dışında , tarafımıza randevu mesajı gelmesini istemiyoruz.

9-Mavi kartlı vatandaşlara, sistem üzerinden başvuru yapılamıyor, bu sorunun çözülmesini istiyoruz.

10-Tesisat kontrol personellerine , aynı kişiye günlük 30-40 adet tesisat kontrol ve sayaç takma görevi verilmektedir.

 

Bu personeller işlerini yetiştiremedikleri zaman , ya başvuruya red vermektedir ya da , sayaçların elektrikçi üyelerden takılmasını istemektedir. Saha personeli yeterli değil ise, bu konunun acil olarak çözülmesini istiyoruz.

11-Enerjilendirme taleplerinin bina bazlı değil , sayaç bazlı olarak , tek tek yapılmasını istiyoruz.

12-Müşteri tesis kapsamında , direk gerektirmeyen yerlerde yetki gücümüze göre , bağlantı hattı projesi çizmek istiyoruz.
13-İç tesisat projelerini , kurulu güce göre değil , bağlantı gücümüze göre çizmek istiyoruz.

14- Bahsettiğim taleplerimiz doğrultusunda , bugün den itibaren herhangi bir iyileştirme yapılmadığı takdirde ,
Yedaşın sistemini kullanmamama kararı almış bulunmaktayız.

Vatandaşlarımız ile yedaş arasında imzalanan bağlantı sözleşmelerinin elektrikçi üyelerimiz tarafından yapılmamasına karar vermiş bulunmaktayız.

Abone dosyalarının hazırlanması konusunda , tıpkı 2018 yılından önceki gibi , iş başlama, iş bitimi evraklarını dosya içine koyarak, dosyaları vatandaşlarımıza vererek , vatandaşlarımızı yedaş ın evrak kayıt birimine yönlendirme kararı almış bulunmaktayız.

Kamuoyuna, ilanen duyurulur.
Saygılarımla…

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.