Bafra Belediyesi dijital çağın gerekliliklerine ayak uyduruyor. İçişleri Bakanlığı tarafından geliştirilen bu yenilikçi e-Belediye Bilgi Sistemi devreye girdi.
Bafralılara daha etkin hizmet sunacak olan yeni sistem ile ilgili belediye personeline özel bir eğitim semineri düzenlendi. Söz konusu sistem, belediye hizmetlerinin daha düzenli, verimli, tüm kurumlarla entegre, şeffaf ve hesap verebilir bir yapıda ilerlemesini temin edecek.
Belediye personeli, İçişleri Bakanlığı’nın vizyonu doğrultusunda ortak bir veri platformu oluşturarak, bilgi ve iletişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanmayı hedefleyen e-Belediye Bilgi Sistemi konusunda bilgilendirildi.
Seminerde, e-Belediye Koordinatörü Şükrü Çiçek ve e-Belediye Analiz Danışmanı Nihat Yüceyürek ve ekibi “Canlı Belediyeler Modüllerine Geçiş” konulu sunumuyla belediye hizmetlerinin verimliliğine katkıda bulunacak süreçler hakkında aydınlatıcı bilgiler sundular
e-Belediye Bilgi Sistemi’nin devreye girmesiyle birlikte Bafra Belediyesi, sadece vatandaşlara değil, kurumsal işlemlerde de önemli bir verimlilik kazandıracak. Tüm kurumlarla entegre şekilde çevrimiçi gerçekleşecek işlemler ve sorgulamalar hem vatandaşlara hem de tüzel kişilere hızlı ve verimli hizmet sunulmasını sağlayacak.
Bafra Belediyesi, e-Devlet üzerinden sunduğu hizmetler arasında “Arsa Metrekare Birim Değeri” sorgulaması bulunmakla birlikte, “Beyan Bilgileri”, “Sicil Bilgileri”, “Tahakkuk Bilgileri” ve “Tahsilat Bilgileri” gibi özel sorgulamalar da mevcut. Yeni altyapının sağlayacağı kolaylıklarla vatandaşların e-Devlet üzerinden daha hızlı ve kesintisiz hizmet alması, ayrıca hizmet portföyünün de zenginleştirilmesi planlanıyor.
İçişleri Bakanlığı’nın teknolojik imkanlarla geliştirdiği e-Belediye Bilgi Sistemi, vatandaşlara kesintisiz ve güvenceli hizmetin yanı sıra bilgi güvenliği standartlarına da tam uyumluluk sağlıyor. Bu sistem; ortak veri tabanı oluşturma, hızlı entegrasyon, kaynak tasarrufu, bürokrasinin minimize edilmesi, hizmetlerde şeffaflık, yatırımların ivmelendirilmesi ve anlık raporlama gibi birçok avantajı beraberinde getiriyor. Bu yenilikler, belediye hizmetlerinin çok daha etkin ve vatandaş dostu bir şekilde sunulmasını sağlayacak.
Yeni e-Belediye Bilgi Sistemi:
-Vatandaşlara kolay, hızlı, güvenli ve hizmet,
-Diğer belediyeler ve kamu kuruluşlarııyla kesintisiz iletişim,
-İhtiyaç duyulan verilere tek noktadan erişim,
-Kişisel verilerin korunması kapsamında bilgi güvenliği,
-Siber saldırılara karşı veri güvenliği,
-Kaynak ve zaman tasarrufu sağlayacak